Lietuvos MB Klubas - mbforumas.lt rėmėjas

Koks Mercedes yra koks? Praktiniai patarimai kaip identifikuoti Mercedes-Benz modelius Spausdinti Email


Mercedes-Benz – seniausias pasaulyje automobilių gamintojas, skaičiuojantis savo modelių istoriją nuo 1886 metų sausio 21-osios, kai Karlas Bencas (Karl Benz), kurio vardas puikuojasi markės pavadinime, užpatentavo pirmąjį automobilį. Natūralu, kad tikriausiai nėra gamintojo, kurio modelių įvairovė būtų didesnė už Mercedes-Benz. Tokios pat tradicijos laikomasi ir dabar, kai kiekvienam modeliui, net ir užimančiam visiškai nedidelę nišą, suteikiamas savitas vardas, kurių dabartinėje modelių eilėje priskaičiuojama devyniolika.

Tokia įvairovė turėtų palengvinti modelių identifikavimą, tačiau praktika rodo, kad prašymas "Paaiškinkite koks Mercedes-Benz modelis yra koks" ne toks jau retas Mercedes-Benz gerbėjų forumuose. Ypač tai pasakytina apie modelius, išleistus prieš keletą dešimtmečių ir turinčius dabar jau nebenaudojamus pavadinimus, tačiau ir dabartinių identifikavimas nėra toks paprastas, nes tuo pačiu vardu gali vadintis tiek automobilis, pagamintas 2000-aisiais, tiek 2010-aisiais, nors jie yra iš esmės skirtingi. Tarkime C 200 CDI yra mažiausiai trys, tačiau jei pamiršote prirašyti "CDI" ar dar kokį iš pirmo žvilgsnio nesvarbų fragmentą, tai C 200 gali reikšti jau nebe tris, o beveik dvidešimt modelių.

Be to, Lietuvoje nemenkai paplitę "turginiai" modelių vardai, pvz. "agurkas", "landsbergis", "jieškė", "kabanas", "lapinas" ir pan. Pastebėtina, kad tokiais niekinančiais vardais jų vartotojai maskuoja žinių apie Mercedes-Benz stygių, o pats tokių vardų vartojimas rodo nepagarbą mūsų mėgstamai markei. Raginame visus Mercedes-Benz gerbėjus vartoti teisingus modelių pavadinimus ir taip prisidėti prie patikimų žinių apie Mercedes-Benz platinimo tarp Lietuvos automobilininkų.

Šio straipsnio tikslas populiariai aprašyti pagrindinius modelių pavadinimų formavimo principus, naudojamus nuo 1946 metų, bei pateikti patarimus, kaip tiksliai identifikuoti Jūsų automobilio modelį bei modifikaciją. Taip pat būtų džiugu, jei jis įneštų nors nedidelį indėlį skatinant teisingų modelių pavadinimų vartojimą tarp Mercedes-Benz entuziastų.

1946-1993 metai: modelių pavadinimai, nusakantys automobilių savybes

Pasibaigus II-ąjam pasauliniam karui, Mercedes-Benz buvo pirmasis Vokietijos automobilių gamintojas, 1946-aisiais išsiderėjęs teisę atnaujinti gamybą. Tai buvo atnaujintas dar 1935 metais debiutavęs vidutinės klasės sedanas Mercedes-Benz 170 V, kurio naujesnių versijų pavadinimai pasipildė raidėmis a ir b – 170 Va ir 170 Vb. Raidė V reiškė priekyje sumontuotą variklį (vok. Vorn), o skaičius 170 reiškė apytikslį darbo tūrį (~1'700 kub. cm), padalintą iš 10. Pastaroji modelių pavadinimų tradicija su kai kuriomis išimtimis tęsiasi iki šiol. Vėliau pasirodė dyzeliniai modeliai vadinosi 170 D, 170 Da ir 170 Db (nuo tada iki pat 1993-iųjų D raidė žymėjo dyzelines versijas), pagerintos versijos – 170 S, 170 Sb, 170 DS, kabrioletai – 170 S Cabriolet A ir 170 S Cabriolet B. Sumontavus didesnio darbo tūrio variklį atsirado naujas sedano modelis 220, o taip pat 220 Coupé, 220 Cabriolet A ir 220 Cabriolet B. Taip pirkėjai galėjo lengvai atskirti, kokiomis savybėmis pasižymi kiekvienas automobilis, pažymėtas šiais pavadinimais. Tačiau gamintojui visi jie buvo 136-oji serija, nes buvo gaminami naudojant tuos pačius mazgus ir agregatus.

1953-iaisiais debiutavęs legendinis "Ponton" modelis, gavęs pravardę nuo tuo metu populiarių masyvių plūdurus primenančių sparnų, įnešė naujų subtilumų į modelių pavadinimus. Nors pirkėjai ir toliau galėjo orientuotis pagal įprastą pavadinimų sistemą, kurioje svarbiausias vaidmuo teko darbo tūriui (benzininiai 180, 180a, 180b, 180c bei dyzeliniai 180 D, 180 Da, 180 Db, 180 Dc – 1'800 kub. cm), tačiau 1956-aisiais išleistas didesnis, galingesnis ir prabangesnis "pontonas" pradėjo "klasių" erą. Mažesnysis modelis tapo ekonominės E-klasės, o didysis – ypatingosios S-klasės (vok. Sonderklasse) pradininkais. E-klasės vardas liko kuklus, o S-klasės pavadinimas pasipuošė atitinkama raide – 220 S, 220 SE (dėmesio! Nuo tada iki pat 1993-iųjų E raidė reiškė degalų įpurškimo sistemą, vok. Einspitzung). Lygiagrečiai ant tos pačios bazės (dabar sakytume "platformos") gaminto kabrioleto pavadinimas gavo raides SL, reiškiančias "sportiškas ir lengvas" (vok. Sportlich, Leicht). 1956-uosius Mercedes-Benz vadina metais, kai prasidėjo E- ir S-klasės istorija.

S-klasė visada buvo gaminama su galingesniais didesnio darbo tūrio varikliais, o E-klasė – su silpnesniais ir mažesniais, kas atsispindėdavo pavadinime. Ilgabazės S-klasės gavo pavadinimus SEL (čia L reiškė ilgas, vok. Lang), kabrioletai ir rodsteriai turėjo savo "firmines" raides SL (190 SL, 300 SL Roadster, 450 SL, 500 SL). 1972-aisiais coupé pradėti papildomai žymėti raide C (pvz. 230 C, 250 C, 280 CE, 450 SLC), o 1977-1979 metais pristačius pirmąjį 123-iosios serijos unversalą bei 460-osios serijos visureigį pavadinimuose atsirado ir raidės T ("Touring", pvz. 200 T, 230 TE, 280 TE; dėmesio, T nereiškia "Turbo", kaip dažnai manoma) bei G ("Gelandwagen", pvz. 230 GE). Išskirtinių modelių darbo tūris galėjo būti žymimas šalia bazinio modelio pavadinimo (pvz. 280 SE 3.5). Taip pat šalia pagrindinio modelio pavadinimo būdavo pridedami įrašai "Turbo" arba "Turbodiesel" (modeliams su turbodyzeliniais varikliais), "4МАТIC" (keturiais ratais varomiems modeliams pradedant 1987-aisiais) arba "Evolution" (galingiausi 1984-1993 metais gaminti "šimtas devyniasdešimtojo" modeliai su DOHC tipo varikliais).

Keletas tipinių modelių pavadinimu, naudotų 1956-1993 metais, pavyzdžių:
* 190 (1956-1969) – Е-klasės sedanas su benzininiu 1,8 ltr. darbo tūrio varikliu.
* 220 S (1956-1959) – S-klasės sedanas su benzininiu 2,2 ltr. darbo tūrio varikliu.
* 230 ТЕ (1980-1985) – Е-klasės universalas su benzininiu 2,3 ltr. darbo tūrio varikliu, turinčiu degalų įpurškimo sistemą.
* 250 GD (1987-1992) – visureigis su dyzeliniu 2,5 ltr. darbo tūrio varikliu.
* 280 SE 3.5 Coupé (1969-1971) – S-klasės coupé su benzininiu 3,5 ltr. darbo tūrio varikliu, turinčiu degalų įpurškimo sistemą (pavadinimas 280 panaudotas todėl, kad galingiausias sedanas, kurio pagrindu pagamintas coupé, turėjo 2,8 ltr. variklį).
* 300 SL Roadster (1954-1957) – sportiškas rodsteris su benzininiu 3,0 ltr. darbo tūrio varikliu.
* 300 SEL (1963-1965) – ilgabazis S-klasės sedanas su 3,0 ltr. darbo tūrio varikliu, turinčiu degalų įpurškimo sistemą.
* 300 SEL 6.3 (1967-1972) – išskirtinis ilgabazis S-klasės sedanas su 6,3 ltr. darbo tūrio varikliu, turinčiu degalų įpurškimo sistemą.
* 300 SD (1978-1980) – S-klasės sedanas su dyzeliniu 3,0 ltr. darbo tūrio varikliu.
* 300 CD Turbodiesel (1980-1985) – E-klasės coupé su turbodyzeliniu 3,0 ltr. darbo tūrio varikliu.
* 300 ТE-24 (1989-1992) – Е-klasės universalas su benzininiu 3,0 ltr. darbo tūrio 24 vožtuvų varikliu, turinčiu degalų įpurškimo sistemą.
* 450 SLC (1972-1980) – sportiškas coupé su 4,5 ltr. darbo tūrio varikliu (šio modelio automobilių pavadinimuose degalų įpurškimas nepažymėtas, nes karbiuratoriniai varikliai juose nenaudoti).
* 560 SEC (1981-1991) – S-klasės coupé su 5,6 ltr. darbo tūrio varikliu, turinčiu degalų įpurškimą.

1993-2009 metai: nauja klasė sukelia sumaištį

Tokia modelių pavadinimų sistema, pakankamai aiškiai informavusi pirkėjus apie automobilių savybes, sėkmingai gyvavo iki 1982-ųjų, kai viską sujaukė pirmasis Mercedes-Benz kompaktinis modelis, Lietuvoje plačiai žinomas "šimtas devyniasdešimtojo" vardu. Turėdamas variklius, taip pat montuojamus ir į E-klasę (2,0 ir 2,3 ltr. benzininius bei 2,0 ir 2,2 ltr. dyzelinius), jis negalėjo būti pavadintas pagal tą pačią sistemą, nes pirkėjui būtų sunku paaiškinti, kuris 200 yra "kompaktas", o kuris priskirtinas E-klasei. Ko gero Mercedes-Benz marketingo specialistams teko pasukti galvą, kol jie sumanė "šimtas devyniasdešimtųjų" šeimą: 190 (2,0 ltr. darbo tūrio karbiuratorinis variklis), 190 D (2,0 ltr. dyzelinė versija), 190 Е (2,0 ltr. darbo tūrio benzininis motoras su degalų įpurškimo sistema), 190 D 2.2 (dyzelinė versija su 2,2 ltr. agregatu), vėliau pasipildžiusią modeliais 190 Е 1.8, 190 Е 2.3, 190 D 2.5, 190 Е 2.5-16 ir kt.

Šis sprendimas pagelbėjo tik laikinai ir 1993 metais pradedant antros kartos C-klasės gamybą, pavadinimų sistema buvo iš esmės pertvarkyta. Nors juose išliko tradicinis darbo tūrio žymėjimas (su kai kuriomis išimtimis), daug ryškesnės tapo automobilių klasės – joms skirtos raidės pradėtos rašyti modelio pavadinimų pradžiose. Po variklio darbo tūrį žyminčių skaičių atsirado įrašas, nurodantis kitas savybes, pvz. kėbulo tipą (Coupé, T-modell, t.y. universalas, Cabriolet), keturių ratų pavarą (4MATIC), common-rail technologijos variklius (CDI), prailgintą bazę (Lang) ir pan.:
* C 200 Diesel – C-klasės sedanas su dyzeliniu 2,0 ltr. darbo tūrio varikliu.
* C 230 Kompressor T-modell – C-klasės universalas su kompresoriniu 2,3 ltr. darbo tūrio varikliu.
* E 300 Turbodiesel – E-klasės sedanas su turbodyzeliniu 3,0 ltr. darbo tūrio varikliu.
* E 320 4MATIC T-modell – E-klasės universalas su benzininiu 3,2 ltr. darbo tūrio varikliu ir visų varomųjų ratų sistema 4МАТIC.
* G 400 CDI – visureigis su 4,0 ltr. CDI technologijos dyzeliniu varikliu.
* S 500 Coupé – S-klasės coupé su benzininiu 5,0 ltr. darbo tūrio varikliu.
* S 600 Lang – ilgabazis S-klasės sedanas su 6,0 ltr. darbo tūrio varikliu.

1990 metais Mercedes-Benz "suvalgius" automobilių tobulinimo ateljė AMG, šiam vardui taip pat surasta vieta Mercedes-Benz modelių pavadinimuose – juo pradėtos žymėti galingiausios ir prabangiausios versijos (tiesa, dėl didesnio išskirtinumo apytikslis darbo tūris dalinamas ne iš 10, o iš 100). Tokie dalykai kaip kompresoriai ar turbinos šiuose varduose ne visada turi atskirus simbolius ar žodžius, nes AMG versijų nėra daug, o bet kuri iš jų ir taip yra "pati pačiausia". Keletas pavyzdžių:
* E 36 AMG Coupé (1993-1996) – AMG patobulintas E-klasės coupé su 3,6 ltr. darbo tūrio varikliu.
* S 55 AMG (1999-2002) – AMG patobulintas S-klasės sedanas su 5,5 ltr. darbo tūrio varikliu.

Tiesa, kartu atsirado nauja priežastis painiotis mažiau patyrusiems Mercedes-Benz pirkėjams – kai kurie modeliai iki 1993 metų liepos mėnesio vadinosi vienaip, o po pavadinimų pakeitimo jau kitaip. Pavyzdžiui vidutinės klasės coupé su 2,2 ltr. darbo tūrio varikliu, prieš tai vadintas 220 CE, 1993-ųjų liepą tapo E 220 Coupé, nors išties modelis išliko tas pats, viso labo kartu su pervadinimu buvo atliktas neesminis modelio atnaujinimas. Nežiūrint to, neturintis jokio pagrindo skirstymas į "šimtas dvidešimt ketvirtus" ir "E-klases" (dar vadinamas atstumiančiu pavadinimu "jieškė") įsišaknijęs ganėtinai stipriai.

1996 metais ši sistema patobulinta beveik kiekvienam kėbulo tipui priskiriant atskirą "klasės" vardą (išimtis padaryta tik universalams, kurie ir toliau vadinami sedanų vardais pridedant "T-modell"). Pirmiausiai S-klasės coupé pavirto CL-klase, o 1997-aisiais metais pasirodžiam E-klasės coupé, gaminto 1987-1996 metais, palikuoniui suteiktas naujas CLK-klasės vardas. Vėliau atsirandant vis naujiems modeliams klasių pradėjo sparčiai daugėti ir 2008 metais jų sąrašas atrodė taip:
   А-klasė – subkompaktiniai trijų arba penkių durų automobiliai, skirti važinėti mieste ir priemiesčiuose (vardo raidė neturi jokios aiškios reikšmės).
   B-klasė – subkompaktiniai mikrovienatūriai, skirti važinėti mieste ir priemiesčiuose, atsiradę iš prailgintos A-klasės versijos, gamintos 2001-2004 metais (vardo raidė neturi jokios aiškios reikšmės).
   C-klasė – kompaktiniai pagal Mercedes-Benz skalę sedanai ir universalai (raidė, skirtingai nuo aiškinimo "compact", matyt pasirinkta todėl, kad, turint galvoje dyzeliams "rezervuotą" D, ji pirmoji, esanti yra arčiau abėcėlės pradžios prieš E; tuo tarpu žodis "kompaktiškas" vokiškai rašomas ne "compact", o "kompakt").
   CL-klasė – dideli, galingi ir prabangūs coupé (ilgas coupé, vok. Coupé, lang).
   CLC-klasė – kompaktinės klasės coupé (kompaktiškas lengvas coupé, vok. Coupé, leicht, c-klasse).
   CLK-klasė – vidutinės klasės coupé bei kabrioletai, nors ir gaminami ant C-klasės platformos (trumpas lengvas coupé, vok. Coupé, leicht, kurtz).
   CLS-klasė – automobiliai su fastback tipo kėbulu, dar vadinami pirmaisiais keturių durų coupé pasaulyje (ilgas sportiškas coupé, vok. c-klasse, lang, sportlich).
   E-klasė – vidutinės klasės sedanai ir universalai (nors E ir kilusi nuo savybės "ekonominis", tačiau dabar tai, matyt, jau tik tradicijos reikalas).
   F-klasė – koncepciniai modeliai (vardo raidė, greičiausiai, neturi jokios aiškios reikšmės).
   G-klasė – klasikiniai visureigiai (visureigis, vok. Gelandwagen).
   GL-klasė – didieji visureigiai (ilgas visureigis, vok. Gelandwagen, lang).
   GLK-klasė – kompaktiniai visureigiai (trumpas lengvas visureigis, vok. Gelandwagen, leicht, kurz).
   M-klasė (ML-klasė) – vidutinio dydžio "parketiniai" visureigiai (vardo raidė neturi jokios aiškios reikšmės).
   R-klasė – dideli prabangūs vienatūriai (vardo raidė neturi jokios aiškios reikšmės).
   S-klasė – ypatingosios klasės sedanai (ypatingoji klasė, vok. Sonderklasse).
   SL-klasė – sportiški rodsteriai (sportiškas lengvas, vok. sportlich, leicht).
   SLK-klasė – sportiški coupé-kabrioletai su pakeliamu standžiu stogu (sportiškas, lengvas, trumpas, vok. sportlich, leicht, kurz).
   SLR-klasė – itin galingi sportiški coupé, rodsteriai ir spidsteriai (sportiškas lengvas rodsteris, vok. sportlich, leicht, Roadster).
   V-klasė – Vaneo vienatūriai (vienatūris, vok. Van).

2010 metais SLR-klasę pakeitė naujasis sportiškas superautomobilis SLS AMG, o greitu metu modelių eilė gali pasipildyti nemenku skaičiumi naujų įrašų – Mercedes-Benz žada "subkompaktų sprogimą", kurio metu modelių eilė pasipildys bent keturiais naujais B-klasės modeliais, o taip pat sklando gandai apie CLS pagrindu kuriamą itin stilingą universalą su shooting-brake tipo kėbulu. Bet kokiu atveju akivaizdu, kad sąrašas bus tęsiamas.

Kartu su klasių sąrašu visą laiką keitėsi ir modelio pavadinime figūruojantys įrašai apie automobilio savybes. Prie iki šiol naudojamų CDI ir 4MATIC prisidėjo keletas naujų (kai kurie iš jų, pvz. E-CELL ir F-CELL naudojami be skaičiaus, rodančio variklio darbo tūrį):
BlueTEC žymi modelius su šiuo vardu žinoma išmetamųjų dujų toksiškumo sistema, katalizatoriuose naudojančia AdBlue priedą.
BlueEFFICIENCY pavadinime turi modeliai, kuriuose įdiegtas degalus taupančių ir išmetamųjų dujų toksiškumą mažinančių priemonių rinkinys. Šis rinkinys skirtingas kiekvienam modeliui, tačiau daugumoje iš jų tai yra mažos trinties padangos, pagerinta aerodinamika (pvz. E-klasėje, šalia kitų sprendimų, tai pasiekiama priveriant radiatoriaus groteles, kai oro aušinimui poreikis nėra didelis), ekonomiškai sureguliuota pavarų dėžė, pagal poreikį veikiantis generatorius, keleto efektyvumo lygių alyvos ir aušimo skysčio siurbliai, start/stop funkcija ir kt.
BlueDIRECT ženkliukas puošia modelius su naujausiais benzininiais varikliais, turinčiais trečios kartos tiesioginio degalų įpurškimo sistemas.
CGI skirtas modeliams su tiesioginio degalų įpurškimo sistemas turinčiais benzininiais varikliais.
E-CELL – elektromobiliai, varomi akumuliatoriuose sukaupta elektros energija.
F-CELL – elektromobiliai, varomi degalų elementų technologijos pagalba išgauta elektros energija.
HYBRID – hibridiniai modeliai.
NGT – automobiliai, varomi gamtinėmis dujomis.

Atskirai paminėtinas pavadinimas Guard, kuriuo dabartiniu metu žymimi visi šarvuoti Mercedes-Benz. Paprastai tokių automobilių duomenys neviešinami dėl saugumo sumetimų, todėl ir pavadinimai būna labai lakoniški G-guard (šarvuotas G-klasės visureigis), E-guard (šarvuotas E-klasės sedanas) ir pan.

Naujausių modelių pavadinimų ypatumai

Nežiūrint to, kad kiekvienas Mercedes-Benz modelis turi savo pavadinimą, leidžiantį tiksliai jį indentifikuoti, tokia gausa, kaip jau pastebėta straipsnio pradžioje, pirkėjams kelia ir tam tikrų sunkumų. Matyt dėl šios priežasties 2009-ųjų vasarį 207-osios serijos coupé, pakeitęs antrosios kartos CLK (2002-2009), pristatytas naujais pavadinimais, primenančiais 1993-iųjų "revoliuciją" – E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé, E 350 CGI BlueEFFICIENCY Coupé, E 500 Coupé ir pan. Naujos kartos prabangus didysis coupé, iki šiol žinomas CL-klasės pavadinimu, taip pat bus pristatytas kaip S-klasės coupé, o 2011 metais debiutuojantis kompaktinis coupé – kaip C-klasės coupé. Taigi, Mercedes-Benz šiek tiek mažina klasių skaičių, tikriausiai tikėdamiesi aiškesnio modelių pozicionavimo, būdingo tokiam konkurentui kaip BMW, bei patikimesnio įsitvirtinimo pirkėjų atmintyje. Tačiau nišiniai modeliai ir toliau vilioja klientus individualiais vardais.

Kartu pažymėtinas dar vienas "subtilumas": 1993 metais įvedęs naują žymėjimo sistemą, Mercedes-Benz bene pirmąsyk tuoj pat panaudojo pavadinimus išskirdamas modelius su to paties darbo tūrio, tačiau skirtingų charakteristikų varikliais. Pavyzdžiui antrosios kartos C-klasės modeliai C 200 CDI ir C 220 CDI turi 2'151 kub. cm (1998/01-1999/08) arba 2'148 kub. cm (1999/08-2000/05) darbo tūrio variklius, tačiau pirmojo galia yra 102 AG, o antrojo 125 AG. Panaši situacija su šiuo metu naujausiu dyzeliniu keturių cilindrų varikliu – 2'143 kub. cm darbo tūrio ОМ 651 motoras montuojamas net į tris Mercedes-Benz versijas: 200 CDI su 136 AG, 220 CDI su 170 AG ir 250 CDI su 204 AG.

Dar vienas pavyzdys – galingasis CL 63 AMG, kurio naujausioje versijoje montuojamas kompresorinis 5,5 ltr. darbo tūrio variklis. Nors pastarasis motoras yra net 12% galingesnis už 6,2 ltr. pirmtaką, vistik modelio pavadinimas sudarytas nukrypstant nuo daugiau kaip 60 metų senumo tradicijos. Iš dalies tai suprantama, nes pirkėjai vargu džiaugtųsi, jei naujesnis (nors ir galingesnis) modelis vadintųsi "mažesniu" pavadinimu, taigi gamintojo pastangoms mažinti degalų sąnaudas ir toksiškų medžiagų emisijas diegiant naujas technologijas iškiltų grėsmė. Dėl šios priežasties pasirinktas kelias naujiems modeliams suteikti pirmtakų, kuriuos jie keičia, vardus.

Kažkuo panaši situacija su paties galingiausio CL-klasės modelio CL 65 АMG, gaminto iki 2010-ųjų, pavadinimu. Nors šiame modelyje montuojamas mažesnio darbo tūrio variklis (tik 6,0 ltr.), pavadinimas tarsi sufleruoja, kad jis galingesnis už tuo pat metu gamintą CL 63 AMG. Išties taip ir yra, tačiau ne dėl darbo tūrio – atmosferinis 6,2 ltr. variklis negali prilygti galia 6,0 ltr. motorui su dviemis turbinomis (444 AG prieš 612 AG). Vistik pirkėjams pavadinimas CL 60 АMG tikrai sukeltų abejonių ar šis modelis išties vertas didesnių pinigų už CL 63 AMG.

Šiandien modelių su tokiu principu sudarytais pavadinimais Mercedes-Benz parduoda ne taip jau mažai, štai tik keletas iš jų:
* A 160 ir B 160 (95 AG) – 1'498 kub. cm,
* A 180 ir B 180 (116 AG)– 1'699 kub. cm,
* B 180 CDI (109 AG) ir B 200 CDI (140 AG) – po 1'991 kub. cm,
* C 180 Kompressor (143 AG) – 1'597 kub. cm,
* C 180 CGI (156 AG), C 200 CGI (184 AG) ir C 250 CGI (204 AG) – 1'976 kub. cm,
* CLK 200 Kompressor (184 AG) – 1'795 kub. cm,
* C 200 CDI (136 AG), 220 CDI (170 AG) ir 250 CDI (204 AG) – po 2'143 kub. cm,
* CLC 230 (204 AG) – 2'496 kub. cm,
* E 300 CDI (231 AG) ir E 350 CDI (265 AG) – 2'987 kub. cm,
* GL 450 CDI (306 AG) – 3'996 kub. cm,
* GL 450 (340 AG) – 4'663 kub. cm,
* CL 600 (517 AG) – 5'513 kub. cm,
* CL 63 AMG (544 AG) – 5'461 kub. cm,
* CL 65 AMG (630 AG) – 5'980 kub. cm.

Kur nuves tokia modelių pavadinimų "sistema" galime tik spėlioti, tačiau akivaizdu, kad ankstesnieji principai pamažu nyksta, o modelių pavadinimai tampa vis mažiau informatyvūs. Nebūtų stebėtina, jei per keletą artimiausių metų išgirstume gandų apie naują modelių žymėjimų sistemą arba kad Štutgarte apie ją jau galvojama.

Tačiau kaip atskirti, koks modelis yra koks?

Nežiūrint to, kad modelių pavadinimų sudarymo principai kaip ir (beveik) aiškūs, susiduriame su štai kokia problema: tuo pačiu pavadinimu gali vadintis tiek automobilis, pagamintas 2000-aisiais, tiek 2010-aisiais, nors jie yra iš esmės skirtingi. Tarkime C 200 CDI yra mažiausiai trys:
* C 200 CDI T-modell (1998-2002) – antrosios kartos C-klasės universalas,
* C 200 CDI T-modell (2002-2008) – trečiosios kartos kartos C-klasės universalas,
* C 200 CDI T-modell (2008+) – ketvirtosios kartos C-klasės universalas.

Tačiau jei pamiršote prirašyti "CDI" ar dar kokį iš pirmo žvilgsnio nesvarbų fragmentą, tai C 200 gali reikšti jau nebe tris, o beveik dvidešimt modelių (jau neminint skirtingus kodus turinčių to paties modelio versijų):

* Antroji C-klasės karta:
   C 200 Diesel – sedanas su prieškameriniu dyzeliniu varikliu.
   C 200 Diesel T-modell – universalas su prieškameriniu dyzeliniu varikliu.
   C 200 CDI – sedanas su Common-rail technologijos dyzeliniu varikliu.
   C 200 CDI T-modell – universalas su Common-rail technologijos dyzeliniu varikliu.
   C 200 – sedanas su benzininiu varikliu.
   C 200 T-modell – universalas su benzininiu varikliu.
   C 200 Kompressor – sedanas su benzininiu varikliu, turinčiu kompresorių.
   C 200 Kompressor T-modell – universalas su benzininiu varikliu, turinčiu kompresorių.

* Trečioji C-klasės karta:
   C 200 CDI – sedanas su Common-rail technologijos dyzeliniu varikliu.
   C 200 CDI Sportcoupe – sportcoupe su Common-rail technologijos dyzeliniu varikliu.
   C 200 CDI T-modell – universalas su Common-rail technologijos dyzeliniu varikliu.
   C 200 Kompressor – sedanas su benzininiu varikliu, turinčiu kompresorių.
   C 200 Kompressor Sportcoupe – sportcoupe su benzininiu varikliu, turinčiu kompresorių.
   C 200 Kompressor T-modell – universalas su benzininiu varikliu, turinčiu kompresorių.

* Ketvirtoji C-klasės karta:
   C 200 CDI – sedanas su Common-rail technologijos dyzeliniu varikliu.
   C 200 CDI T-modell – universalas su Common-rail technologijos dyzeliniu varikliu.
   C 200 CGI – sedanas su benzininiu varikliu, turinčiu tiesioginio degalų įpurškimo sistemą.
   C 200 CGI T-modell – universalas su benzininiu varikliu, turinčiu tiesioginio degalų įpurškimo sistemą.

Kaip supranatate, į klausimą "Kodėl mano C 200 variklio sūkiai nekyla aukščiau 3'000?" atsakyti darosi labai sudėtinga, nes skirtinguose modeliuose priežastys gali būti skirtingos, tuo tarpu trumpai apžvelgti visų C 200 modelių variklius bei pavarų dėžes yra sunkiai įveikiamas uždavinys. O ar bent daugmaž nutuokiate, kokio dydžio sąrašą reikėtų sudaryti, jei paklaustumėte apie Mercedes-Benz 200?

Tai ką daryti norint tiksliai identifikuoti dominantį modelį? Išeitis yra – kiekvienas Mercedes-Benz automobilis turi individualų indentifikacinį numerį VIN (angl. vehicle indentification number), kuriame "įsiūtas" modelio kodas. Europinius modelius atpažinti itin paprasta, nes VIN visada sutampa su kėbulo numeriu, taigi užmetę akį į techninį pasą lengvai surasite septyniolikos simbolių seką, kuri prasideda raidėmis WD (modeliams, pagamintiems iki 1980 metų – keturiolikos simbolių seka, iškart prasidedanti skaitmenimis). Ketvirtasis-šeštasis (koduose iki 1980-ųjų pirmas-trečias) simboliai aiškiai nurodo, kokiai serijai priklauso automobilis, o septintasis-devintasis (koduose iki 1980-ųjų ketvirtas-šeštas) – konkretų modelį.

Serijomis vadinama modelių, gaminamų ant tos pačios platformos ir naudojant daug unifikuotų detalių, visuma. Pavyzdžiui 1985-1997 metais gamintą E-klasę gamintojas vadina 124-ąja serija, o kad būtų lengviau atskirti skirtingus kėbulo tipus, kiekvienam iš jų suteikia atskirą raidę. Taigi 124-osios serijos sedanas bus vadinamas W124, universalas S124, coupe C124, kabrioletas A124, o prailgintas sedanas V124. Štai pilnas kėbulų tipų ir juos atitinkančių raidžių sąrašas:
   А – kabrioletai,
   C – coupé,
   R – rodsteriai,
   S – universalai
   T – vienatūriai (naudotas iki 10-ojo dešimtmečio vidurio),
   V – prailginti sedanai,
   VF – specialios paskirties (pvz. greitosios pagalbos) ir šarvuoti automobiliai, taip pat modeliai su padidintu durų skaičiumi (pvz. šešiadurės S-klasės versijos),
   X – visureigiai,
   W – sedanai, vienatūriai ir klasikinis G-klasės visureigis *,
   Z – spidsteriai (kol kas tik 75 vnt. tiražu išleistas Z199, t.y. Mercedes-McLaren SLR Stirling Moss).

* Pažymėtina, kad iš pradžių visi kėbulų tipai buvo žymimi W raide, tačiau bėgant laikui buvo įvedamos vis naujos raidės ir dabar W raide žymima tik keletas kėbulų tipų.

Reikėtų prisiminti, kad netgi tuo pačiu vardu žinomi modeliai gali būti gerokai skirtingi ir tokiais atvejais gamintojai jiems suteikia identifikacinį numerį su kitais septintuoju-devintuoju simboliais. Pavyzdžiui 1982 metais Mercedes-Benz 190 su karbiuratoriniu M102.921 varikliu (90 AG), buvo pažymėtas 201.022 modelio kodu, o 1984 metais jį pakeitusi versija su M102.924 motoru (105 AG) – jau 201.023 kodu. Kėbulo numeriai prasidėjo atitinkamai simbolių sekomis WDB201022 ir WDB201023. Tas pats modelio kodas priskiriamas tik vienam modeliui, taigi jei klausdami patarimo parašysite būtent šį kodą (ar pirmuosius devynis kėbulo numerio simbolius), su Jūsų automobilio identifikavimu problemu nekils. Tiesa, jei klausiate apie amerikietišką versiją, pagamintą po 1980 metų, kurios kėbulo numeryje modelio kodo nėra, užrašykite pirmus devynis šio numerio simbolius ir bet kas nesunkiai atpažins modelį kad ir pasinaudodamas kuriuo nors informacijos paieškos internete tinklapiu (pvz. Google).

Taip pat nederėtų pamiršti pagaminimo metų, nes net ir tame pačiame modelyje bėgant laikui atliekami tam tikri pakeitimai, o tai gali būti svarbu. Tačiau tam tikrais atvejais metai gali ir suklaidinti, pvz. rašydami "Domina 2001-ųjų C-klasės automobiliai" Jūs klausiate tiek apie 202-iosios serijos (antrosios kartos), tiek apie 203-iosios serijos (trečiosios kartos) C-klasę, nes 2001 metų sausį dar buvo gaminamas antrosios kartos universalas C 240 T-modell, o vėliau tais pačiais metais pradėtas gaminti ir trečios kartos modelis.

Trumpai tariant teisingai identifikuoti modelį padeda tokie duomenų apie juos rinkiniai:
1. Modelio kodas ir/arba pirmi devyni (modeliams iki 1980-ųjų – pirmi šeši) kėbulo numerio simboliai plius pagaminimo data.
2. Kėbulo tipas ir serija (W123, A124, X164, S211 ar pan.) plius pilnas (t.y. su visomis detalėmis) modelio pavadinimas (GL 450 CDI) plius pagaminimo data.

O štai taip nurodydami Jus dominantį modelį rizikuojate atsakymo ir nesulaukti:
1. MB 300
2. C 220
3. S-klasė
4. Mano mersiukas.

* * *

Malonu, jei šiame straipsnyje radote naudingos informacijos apie Mercedes-Benz modelių pavadinimus bei konkrečių modelių bei modifikacijų identifikavimą. Lietuvos Mercedes-Benz gerbėjų forumo mbforumas.lt lankytojai su malonumu suteiks patarimų apie Jūsų turimą ar norimą įsigyti modelį, ypač jei paklausite tiksliai jį identifikuodami – iškilus būtinybei pasinaudokite šia galimybe neabejodami. Na o kilus klausimų, pastabų ar patarimų, visada rašykite el. pašto adresu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai , pasistengsime atsakyti į klausimus bei papildyti straipsnį remdamiesi Jūsų pateikta informacija.


Nuoroda

Mercedes-Benz modelių lentelė: http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Mercedes-Benz_vehicles


© 2010, mbforumas.lt
Cituojant arba publikuojat internete privaloma aktyvi nuoroda (link) į originalų straipsnį tinklapyje mbforumas.lt
Spausdinant privaloma nuoroda "Šaltinis: Lietuvos Mercedes-Benz entuziastų tinklapis www.mbforumas.lt"


 
Pasidalinkite nuoroda: Pasidalinkite nuoroda: Bookmark Google Yahoo MyWeb Del.icio.us Digg Facebook Myspace
 
Komentuoti straipsnį

B) :( :) :laugh:
:cheer: ;) :P :angry:
:unsure: :ohmy: :huh: :dry:
:lol: :silly: :blink: :blush:
:kiss: :woohoo: :side: :S
Įveskite kodą, įrašytą geltoname lauke  

Parašykite savo nuomonę forume! Atsiliepimų skaičius: 5
Komentarai (atsiliepimų skaičius: 5)
aseoprodwig
Koks Mercedes yra koks? Praktiniai patarimai kaip identifikuoti Mercedes-Benz modelius
Sep 13 2017 16:08:26
Развитие и выдвижение веб-каталогами интернет-сайтов и сочинений
Развивание веб-ресурсов, в данное время - первый из первостепенных актуальных вопросов для хозяев интернет-ресурсов. Для раскручивания интернет-сайтов нужно исполнить перечень начальных шагов и со временем наращивать веб ссылочную массу на сайт, тут вам поможет сервис "регистрация". Для развивания Вам предстоит располагать гиперссылку на личный веб-страницу на множестве ресурсов. Оформление интернет-сайтов в каталогах. Одним из основополагающих функциональных моментов в раскрутке сайтов, которым не требуется пренебрегать есть регистрация веб-ресурсов в интернет-каталогах. Имеются различные интернет-каталоги, какие дают размещение веб-ресурсов. Как правило, основная масса рейтинговых каталогов с радостью разместят высококачественный веб-ресурс с одним уговором – обоюдной веб ссылкой. Вы располагаете личный веб-страница в каталогах, а взамен – оставляете ссылку каталога на собственном сайте. Данный дружественный метод непревзойденно удовлетворит интересующихся раскрутить личный веб-страница. В тот же момент, расположение веб-сайтов в веб-каталогах обладает рядом личных признаков. Размещение интернет-ресурсов в перечнях публикаций. Разработка публикаций и их размещение является уверенной SEO-платформой для успешного будущего Вашего интернет-ресурса и являет из себя первостепенный из главных действенных способов его раскрутки на длительной основе. При расположении заметки в веб-каталогах, Вы ставите веб ссылку на продвигаемый главной запрос в документе публикации и таким способом получаете авторитет. Чем больше популярных списков сочинений и веб-дневников берут участие в подобном деле и располагают Ваши неповторимые сочинения с ключевыми запросами, тем существеннее статус набирает Ваш веб-страница. Схожего образа методы позволяют живо и действенно прирастить показатели PR и ТИЦ.
#205574
joomlapostcutnojs
Koks Mercedes yra koks? Praktiniai patarimai kaip identifikuoti Mercedes-Benz modelius
May 09 2017 02:45:40
Тестовый прогона для проверки нового модам по новой баз
прогон ведётся с "засвеченного" IP и с мылом на mail.ru
маркер 2bo6sqQl6C
дата прогона 9 мая 2017 годда.
Рахмещено модам "ARTICLES & Joomla k2 by SwS"(версия от 05.05.201 7 г.)
#205042
hofas
Koks Mercedes yra koks? Praktiniai patarimai kaip identifikuoti Mercedes-Benz modelius
Jan 29 2017 09:29:28
Gal kas žino kuris veidrodėlių saugiklis,mb s300 1997
#204237
Koks Mercedes yra koks? Praktiniai patarimai kaip identifikuoti Mercedes-Benz modelius
Oct 19 2015 15:28:27
Nes info 2010 metų
#199307
Už Lietuvą
Koks Mercedes yra koks? Praktiniai patarimai kaip identifikuoti Mercedes-Benz modelius
Feb 11 2015 19:36:19
Kodel nieko apie GLE nera?
#195407